HTML

Utazgatás

2014.05.23. 11:24 Ozziapus

Az elmúlt napokban ügyintézés miatt többször is utaztam, autóval, metróval.

A metró illetve a vonat az errefelé ugyanazt jelenti, hol föld alatt hol pedig felette teper. Wolli Creekből a CBD-be és vissza 6 AUD ami kevesebb mint egy óra parkolás a CBD-ben. Mellesleg két szintes tiszta és légkondicionált a vonat/metro. És nagyon szép. Érdekes, bár engem nem érint de az alkohol fogyasztása több irányból is korlátozott, pl este talán 6-tól tilos alkoholt fogyasztani, a metrón, be is mondják, “Jó estét, kívánunk, kérük ne feledjék, hogy mostantól nem lehet bontott alkoholt kézben tartani…” vagy vmi hasonló szöveg. Az utcákon, illetve a parkokban is vannak kinn táblák, melyek akár térben és időben is korlátozzák az alkohol fogyasztását.

Érdekes megfigyelni, hogy az árak itt hogyan mások… vagyis az arányok. Például 3AUD egy usb kábel, egy szivargyújtó töltő pedig 5-25 ig vagy feljebb… ugyanakkor egy liter benzin 282 forint, ami meg a kánaán a magyar árakhoz és az autózáshoz szokott Ozziapusnak… HD Tv pedig 100 AUD-tól 2500-3000 ig van, ami azért elég nagy szórás.

Ha egy bevándorló türelmes azért sok problémája megoldódhat pénz nélkül.

Itt ugyanis az a szokás, ha egy megunt pl. nyomtatód van akkor szépen összecsomagolod (leírás, usb, tápkábel) és lerakod a kuka mellé, ha kell valakinek akkor elviszi, ha nem a kukás elviszi. Így lett nekem is multifunkcionális nyomtatóm, amiben a csak a fekete patron üres. a többi színben van még 70-80%… Vadászok még egy porszívót is, meg tv-t…

Ja autózás. Itt alap a cippzár elv. És mindenki betartja. Ha kötsög vagy a rendőr se perc alatt kiszed. Élni és élni hagyni. Ha sávot akarsz váltani, akkor kirakod az indexet, belenézel a tükörbe és látod, hogy már lassít is a mögötted jövő, hogy beférj. Hihetetlen, hogy mennyire kooperatív itt a közlekedés. Kivéve a Taxisok… akik szinte biztos, hogy nem e bolygó szülöttei… Parkolásnál is mindenki türelmes és jó fej. Pár napja parkolásnál megkoccintottam a mögöttem állót, hogy teljes legyen az öszkép a tulaj persze a kocsi mellett állt. Hey Bro! Watch!… hát a bro (én) watcholtam, korrigáltam, beálltam, bocsánatot kértem, megnéztük a kocsit az övén volt vagy 80 kisebb nagyobb horpadás, szóval ha csináltam is vmit – valószínűleg nem – akkor se volt feltűnő. Konstatáltuk, hogy nem történt kár, majd kellemes estét kívánt (!!!!!!) és elment.

A másik érdekesség, hogy itt a város alatt vannak 10-15 km-es alagutak, ahol a forgalom nagyját elvezetik (3*3 sáv), az alagútban működik az a technika ami elvben Mo-n is működhetne, hogy helyi infót mond a rádió az alagútban. Ami elég hasznos.

A kenguru budája meg olyan mint egy plüssmackóé. Ez a állatkertben derült ki. Ahol volt néhány olyan élőlény ami nincs.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ozziapus.blog.hu/api/trackback/id/tr606198023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása