HTML

Ozziapus - Egy apa kalandjai fejjel lefelé

Friss topikok

Címkék

Archívum

Lost in Australia

2014.05.23. 11:14 Ozziapus

No a mai nap azért rám jellemzően alakult. Reggel folytattam a takarítást – mert ugye a tisztaság egyéni fogalom… no mindegy. Anyukám valószínűleg úgyse hiszi el, hogy napok óta ugyanazt a 3×3-as fürdőt pucolom. Pedig de. Ellenben hovatovább délben, elindultunk autót venni, de csak kanadai dollár, és euró volt nálam. Mert ugye ausztráliában vagyok. Nade.

Van ugye a váltási díj mindenhol, ami normális – itt azért 200 USD-t 12 AUD-ért váltanak, plusz nem túl jó árfolyammal. Nade Julie elmondta, hogy a bankban ingyen váltanak, ha van ott számlád. Szóval gyorsan ANZ fiók, Tsókolom, jöttem 15.000 km-ről szeretnék bankszámlát nyitni. Jajj de jó, mondja a fiókvezető, és tud rólunk valamit? Hát mondom és előveszem a telefont on-line már előkészítettem a számlát itt vannak az adatok.

Átveszi a telót, úgy 2,5 percet kattingat, majd azt mondja. Van itt egy jobb számlacsomag nem akarja inkább azt? 0 aud vezetési díj, 0 aud utalás havonta egy, 0 aud a készpénzfelvétel, 0 aud a kártya (dombornyomott maestro) ára. Mondom de. De jó – válaszolja, és akkor ugye ahogy jelezte félretesz minden hónapban 10 aud-ot zűr esetére? Mondom ha ezen múlik persze. Akkor már csak egy dolgot kellene eldönteni milyen színű kártyát szeretnék, ugyan válasszak már ki egyet, itt vannak a variációk is. Megtörtént, a fekete volt a legelegánsabb.

Kiváncsi vagyok mikor ér ide a lakásba a kártya. Aztán meg, remek megvagyunk mindennel, írd és mondd 10 perc alatt 1 azaz EGY papírt aláírtam, megnézte az útlevelem, de le se másolta – btw az összes megnevezés magyarul van az útlevélen hehe, nyilván mindenki mindenhol, mindíg tud magyarul…

Anyway… váltás a fiókvezető feláll odakisér a pénztároshoz, és mondja neki, hogy az úr az új ügyfelünk és váltani szeretne, mosoly búcsú, kedves aranyos. A pénztáros néni ellenben nem azt az angolt tanulta amit én – vagy persze fordítva – de mindent megbeszéltünk, viszont sikeresen félreértettük egymást amiért ő kért bocsánatot, de végül is kétszer annyit dolgoztattam mint kellett volna. Ugyanis a bankban símán megy párezer kanadai dollár és pár száz euró egy lépésben történő konvertálása … Atya ég pontosan 1 aláírás kellett és máris a számlámon a pénz. Technikailag ugyanis ő nem váltotta – mivel 0 aud volt a költség, csak beraktuk a dollárt…. na itt egy pillanatra megfagyott a levegő, mondom magamben ebből nem lesz kocsi, ha a kártyára várni kell. Erre a válasz… jajj dehogy máris adom a pénzt, hiszen az öné. Hát ja. megkaptam a cash-t usgyé Ali-hoz. Hát Ali bezony nem beszélni a csodás arab nyelvén kívül semmit, de szerencse hogy Juszuf viszont arabul és angolul is tudott. Kb. 2 perc alatt átnéztük a kocsit, a fiam kipróbálta. Tetszett nekünk. Juszuf mondta Alexre, hogy a fiam :) Mondom neki nem, de ezek szerint ilyen rosszul nézek ki… persze mosolyogva. Juszuf elsápadt, majd 3 percig bocsánatot kért, hogy nem akart megbántani. :) Aztán ellenőriztük a motorszámot – ami persze stimmelt – a biztonság kedvéért magyarul, elvégre ők meg arabul nyomták egymás közt. Hát Juszuf szeméből patagzott a könny! Olyan vicces volt magyarul hallani a HONDA LEGEND motorszámát… Mondom neki, ha már ő ilyen jól szórakozott akkor legyen szives olvassa már fel arabul és tényleg marha jó vicc… de komolyan érdemes kipróbálni, egyébként a 0-ra nincs szavuk, azt az olaszból vették át….

Ja persze alkudoztunk is, mert azt többszörösen kell, főleg arabokkal. Persze hogy engedtek az árból, így aztán 450.000 hufnyi AUDért lett 98-as Honda Legendem…

Alex indult melózni, én meg haza… háháháhá… naná hogy beszart a GPS a telómban… Végül csak 20 km-t mentem rossz irányba… de legalább megvolt a gyakorlás is. Így aztán 60 kilométerről vettem autót. De milyen szuperet… még hazaérkezés után másfél órát szeretgettük… ja ha két pasi és egy autó édeshármasban marad…

Az autóhoz járt egy arab zenei cd…. az biztos, hogy nem leszek nagy rajongó.

ps. miközben vártam a megmentőmre, a FB-n posztoltam, hogy elvesztem, és a helyet ahol elvesztem. Na úgy kb. 1,5 percen belül kérdezi az az ausztrál ismerősöm akivel még nem is találkoztam az életben – csak elektronikusan- hogymi a baj? Kell segítség… tudja hol a fenében vagyok, ott el lehet veszni…

Ezek után, ha már 4 étterem és egy benzinkút közelében voltunk bementünk vacsorázni. Azt a kedves kiszolgálást amit kaptunk… csak a László Tanyában a XVIII. kerületben lehet kapni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ozziapus.blog.hu/api/trackback/id/tr886198002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása