HTML

Céges ügyek

2014.05.23. 11:27 Ozziapus

Elmentem a könyvelőnkhöz, egy kis tanácsért oktatásért stb. mivel vagy 20 éves cégvezetői tapasztalatom van (persze Magyarországi) tudtam minden rosszra fel kell készülnöm.

1. adóhivatal

2. könyvelés

3. számla kiállítás és befogadás, költségelszámolás stb.

Mivel errefelé ha a kutyád bemegy a gyerekek játszóterére 350 dollár a büntetés, gondoltam kell egy alapos felkészülés.

Szóval továbbképzés,

Bár lehet számlatömböt kapni, azt már tudtam, hogy itt lehet saját számlaformátumot használni, gondoltam akkor miért ne… azt tudtam, hogy a xls formátumban legyártott számla megfelelő, csak a pár dolognak kell rajta lennie és ok. (tax invoice, cégnév, abn, vevő neve – nagyjából – bruttó nettó).

Szóval a netről letöltött xls, kicsit megformázva a saját ízlésemhez igazitva már elég is volt, nem is kellett több.

Oké, ez kb. megfelelő, de mi legyen a költségekkel, mi hogy számolható el… mekkora részben, illetve milyen megkötésekkel? hangzott a kérdés.

Kissé értetlen fej… hmmm rosszul fogalmaztam?

Hát ami céges költség az céges ami nem az nem…

Hehe, értem én de mégis mik a megkötések?

Milyen megkötések? Hát modom pl a telefonnál? 70-30? vagy mi?

Ja itt nincs ilyesmi… de az autónál lehet ilyet csinálni, ott van 3 féle elszámolási mód is, amelyiket választom ott például én mondom meg a menetlevél alapján, hogy hány százalékban használom a kocsit magán ill céges célra és az összes költség az alapján osztható szét.

Céges adó? Ja igen a nyereségadó 30%.

És egyéb adók?

hogy mi? Hát ott a nyereségadó, meg ott az áfa, nem elég az nekem? így is magas az ausztrál adókulcs.

A GST az 10%! Az nagyon sok folytatja a könyvelő…

Aha.

Egyébként meg a vonatjegy csak úgy áfás számla nélkül elszámolható. Meg a pár betű tévedéssel kiállított számla is. Meg az én nevemre szóló repülőjegy amit a magán kártyámról fizettem. Meg minden.

És az adóbevallás?

Hát elküldöd egy xlsben a bevételeket, egy másikban a költségeket, aztán beadjuk. Ha van nagyobb költségtétel az a számlát lehet (!) hogy szkennelve bekérik, és küldik a GST-t vissza.

így aztán sok mindent nem tudtam kérdezni.

Mert nincs mit, egy ilyen cég könyvelése egyszerű mondja, ha gondolom csinálhatom én is, vagy ő vagy egyik bevallást én a másikat ő… ahogy akarom.

Huhhh…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ozziapus.blog.hu/api/trackback/id/tr606198030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása